پيچ و رولپلاك سنگ نما و اب بندي نماي ساختمان-جهان فرود پيچ و رولپلاك سنگ نما و اب بندي نماي ساختمان-جهان فرود .

پيچ و رولپلاك سنگ نما و اب بندي نماي ساختمان-جهان فرود

پيچ و رولپلاك سنگ نما و اب بندي نما با جهان فرود

ريزش سنگ نما و اصابت ان به عابر و مرگ

بروز چنين حوادثي قطعا به دلايل مختلفي از جمله سهل انگاري مالك يا سازنده ساختمان روي مي دهد. استفاده از سنگ براي پوشش نماي بيروني ساختمان از جنبه هاي مختلف مي تواند مفيد باشد اما بايد در نصب آن دقت بسيار نمود. زيرا كمترين بي توجهي و اهمال در نصب آن سبب بروز حوادث جبران ناپذيري خواهد شد. در ادامه اين مقاله به بررسي دلايل ريزش سنگ نما و راه هاي جلوگيري از آن و قوانين مرتبط با آن خواهيم پرداخت.

 

عوامل تاثير گذار بر ريزش سنگ نما

عوامل متعددي در ريزش سنگ نما تاثير گذار هستند. كيفيت نامناسب مصالح، تغييرات دما، عمر ساختمان، عدم استفاده از پيچ و رولپلاك از جمله عوامل بروز اين اتفاق هستند.

  • پيچ و رولپلاك سنگ نماي ساختمان بدون داربست جهان فرود

يكي از مهم ترين راه هاي پيشگيري از ريزش سنگ نماي ساختمان استفاده از پيچ و رولپلاك جهت محكم كردن سنگ ها است. اجراي اين تكنيك اگر با مهارت و تجربه توام باشد مي تواند از بروز حوادث ناگوار به دليل فرو افتادن سنگ نما جلوگيري كند.

  • مسئوليت ريزش سنگ نما

در ريزش سنگ نما و كنده شدن سنگ هاي به كار رفته شده در آن تعداد زيادي از افراد مسئول هستند. در صورتي كه ساختمان نوساز باشد و مدت كمي از ساخت آن گذشته باشد و سنگ نما ريزش كند حتما سازنده ساختمان مقصر است. در مورد ساختمان هاي قديمي قضيه متفاوت خواهد بود. زيرا در اين حالت ديگر سازنده مقصر نيست بلكه مالك مقصر صد در صد حوادث پيش آمده است. زيرا مالك ساختمان در برابر ايمني و نوسازي تمام بخش هاي ساختمان مسئول است. لازم به ذكر است در صورت وارد آمدن آسيب به افراد به خصوص عابرين پياده در اثر افتادن نماي ساختمان مالك بايد خسارت وارده را جبران نمايد.

خسارت ريزش سنگ

چه افرادي در معرض آسيب بر اثر ريزش سنگ نما قرار دارند؟

آسيب ها و خطرات ناشي از ريزش سنگ نما متوجه افراد و مكان هاي متعددي مي شود. عابرين پياده، بچه هايي كه در جوار ساختمان مشغول بازي هستند و ساكنين ساختمان از جمله افرادي هستند كه در معرض اين خطر جدي قرار دارند. همچنين اتومبيل هايي كه در حوالي ساختمان پارك مي شوند همواره در معرض خطر ريزش نماي ساختمان قرار دارند.

 

چه بخش هايي از ساختمان جزء بحراني ترين بخش ها از لحاظ فرو افتادن سنگ نما مي باشند؟

به طور كلي خطر ريزش سنگ نما در بخش هايي ذيل بيشتر است.
۱. بيرون زدگي هاي نما.
۲. سنگ هاي قرار داده شده در نماي بالكن ها.
۳. بام ساختمان.
۴. درب پاركينگ و قسمت فوقاني درب ورود و خروج ساختمان.

پيچ و رولپلاك نما

پيشنهادهاي مناسب جهت جلوگيري از ريزش نماي ساختمان

  • نماي ساختمان

جلوگيري از ريزش سنگ نما با استفاده از روش ها و تكنيك هاي مهمي امكان پذير است. امروزه افراد از سنگ هاي مختلفي براي پوشش نما استفاده مي كنند كه براي محكم نمودن هر يك از روشي خاص استفاده مي شود. پيچ و رولپلاك، چسب و آب بندي با استفاده از ملات از مهم ترين اين روش ها است. علاوه بر موارد ياد شده موارد ديگري نيز وجود دارند كه جزء اساسي ترين نكات جهت جلوگيري از فرو افتادن سنگ نما هستند.

از جمله اين موارد عبارتند از:

  • استفاده از سنگ مرغوب و محكم
  • استفاده از ملات مناسب
  • استفاده از مصالح مرغوب جهت تهيه ملات
  • بهره گيري از كار گروهي باتجربه و ماهر جهت نصب سنگ نما
  • بكارگيري ابزار آلات مناسب و استاندارد جهت نصب سنگ نما
  • عدم استفاده از ماسه خشك
  • عدم وارد آوردن ضربه به سنگ هنگام نصب

 

قانون افتادن سنگ نماي ساختمان ها

به دليل خطرات و آسيب هاي ناشي از ريزش سنگ نما قانون وارد عمل شده و افراد را مسئول جبران اين آسيب ها نموده است. بر اساس قانون جبران خسارت هاي جاني تا ۱۰ سال بعد از ساخت ساختمان بر عهده سازنده و مالك است.
مهمترين موارد درج شده در قانون درباره ريزش سنگ نما عبارتند از:

 

  • مسئوليت مالك يا مالكين ساختمان بر عهده كيست

مسئوليت سازنده ساختمان چند سال است؟

  1. در صورتي كه ساختمان فاقد مدير باشد جبران خسارت ها بر عهده مالك و يا مالكين ساختمان است.
  2. مسئوليت مدير ساختمان
  3. مسئوليت جبران خسارت هاي ناشي از افتادن سنگ نما در درجه اول بر عهده مدير ساختمان يا مجتمع مي باشد. خسارت هايي كه مدير ساختمان ملزم به جبران آن ها است عبارتند از:

 

  • خسارت وارده بر ماشين هاي پارك شده يا در حال عبور
  • خسارت هاي جاني
  • شكايت از سازنده

در مورد ساختمان هاي در حال ساخت به دليل بروز چنين اتفاقاتي مالك مي تواند از سازنده شكايت كند. در قانون پيشين مربوط به افتادن سنگ نما مسئوليت ساختمان بر عهده مالكين قرار داده شده بود. بنابراين اگر سازنده ملك را به شخص ديگري مي فروخت امكان شكايت از او وجود نداشت.

بيمه نامه


لازم است تمامي ساختمان ها داراي بيمه نامه يا بيمه مسئوليت مدني باشد. بيمه نامه داراي بندي جهت جبران خسارت هاي وارده بر شخص ثالث مي باشد. لازم به ذكر است كه بند مورد نظر بايد در بيمه نامه ذكر شده باشد. در غير اين صورت بيمه چنين خساراتي را پرداخت نخواهد كرد.
نكته: بر اساس ماده ۳۳۳ قانون مدني مالكين ساختمان ها بايد مسئوليت خسارت هاي وارده بر ديگران ناشي از تخريب را بر عهده بگيرند. طبق قانون اگر مالك از وجود عيب در ساختمان آگاه بوده و خسارت در اثر سهل انگاري او رخ داده باشد مقصر شناخته مي شود.

 

  • زمان انجام تكنيك پيچ و رولپلاك جهت جلوگيري از ريزش سنگ نماي ساختمان

پيچ و رولپلاك نماي ساختمان با جهان فرود:
انجام و اجراي پيچ و رولپلاك جهت ريزش سنگ نماي ساختمان بدون داربست در تمامي فصول سال امكان پذير است. تنها مورد ممانعت از انجام اين كار باران و هواي سرد است. بهتر است اين تكنيك را در آب و هواي پايدار انجام داد. دليل ممانعت از اجراي پيچ و رولپلاك در هواي سرد احتمال انجماد رطوبت موجود در سنگ است. بنابراين به دليل اهميت اجراي اين تكنيك بر روي نماي ساختمان و جلوگيري از بروز حوادث بهتر است در اولين فرصت اقدام به اجراي آن نمود.


سخن آخر

غم انگيز ترين اتفاقي كه ممكن است در اثر ريزش سنگ نما روي دهد مرگ عابر پياده است. از اين رو اقدام موثر و به موقع در خصوص محكم كردن سنگ نماي ساختمان امري ضروري و اجتناب ناپذير است. در اين مقاله راه هاي متعددي براي جلوگيري از بروز چنين اتفاقي ذكر شدند كه به كار گيري آن ها موثر خواهند بود. اگر شما هم چنين موردي را در محيط پيرامون خود مشاهده كرديد مي توانيد با ساده ترين و كم هزينه ترين روش از خطرات احتمالي جلوگيري نمايد.


برچسب: نماشويي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۶:۳۱ توسط:جهان فرود موضوع: نظرات (0)

درآمد ميليوني از راپل در كشور هاي حوزه خليج فارس

 ممكن است با شنيدن كلمه كار در ارتفاع تصوري وحشتناك از ارتفاع و افرادي كه راپل انجام مي دهند، داشته باشيد. اين كار با توجه به رعايت نكات ايمني و تجربه و تخصص افراد ماهر صورت ميگيرد. اين حرفه علاوه بر خطرات احتمالي، يكي از شغل هاي پرخطر نيز محسوب مي شود. افراد بسيار اندكي هستند كه در اين حرفه مشغول به كار مي باشند. با اين حال؛ اين حرفه نياز به وقت و هزينه زيادي ندارد. به همين دليل افراد علاقه مند به راپل مي توانند با گذراندن دوره هاي آموزشي؛ تخصص لازم جهت انجام اين كار را بدست آورند. ايرتا در سال ۱۹۹۴ راهنماي كار با طناب در ارتفاع (راپل) را منتشر كرده است.

 

از جمله راهنمايي هاي ايرتا در رابطه با كار در ارتفاع و استفاده از طناب شامل موارد زير مي شود:

۱_ارائه راهنمايي استفاده از ابزارها و ادوات مرتبط با اين حرفه

۲_ ارائه راهكارهايي براي كاركنان اين حرفه و استفاده كنندگان روش هاي كار با طناب

۳_ شركت هايي كه از قوانين ايرتا پيروي مي كنند، بايد مورد بررسي و رسيدگي هاي مختلف قرار بگيرند.

۴_ شركت ها بايد از لحاظ كيفي و فني راپل كار؛ مورد بررسي قرار بگيرند.

۵_ تمامي افرادي كه از سال ۱۹۹۲ وارد اين حرفه و حوزه صنعتي مي شوند، بايد دوره هاي آموزشي مختلف ايرتا را بگذرانند.

 

هم اكنون اين حرفه به علت درآمد ميليوني كه دارد؛ در ميان بسياري از جوانان محبوبيت پيدا كرده است. افرادي كه علاقه مند به استخدام و مشاركت در اين حرفه هستند؛ مي توانند به شركت هاي معتبر و مطمئن در اين زمينه مراجعه كنند.

 

اخبار اشتغال و تعاون, اشتغال و تعاون,آشنايي با كار در ارتفاعپيچ و رولپلاك سنگ نما با طناب و بدون داربست

 

هزينه آموزش و درآمد كار در ارتفاع با بيمه :

افرادي كه در زمينه كار در ارتفاع مانند: راپل ، فعاليت مي كنند؛ ابتدا بايد تمامي دوره هاي آموزشي اين حرفه را پشت سر بگذارند. اين آموزش ها باعث آمادگي بيشتر و آشنايي افراد با اين حرفه مي شود. آموزش هاي مربوط به اين حرفه توسط متخصصين مجرب و بين المللي با ارائه مدرك معتبر صورت مي گيرد. البته آموزش اين حرفه در شركت هاي مرتبط اين كار بدون ارائه مدرك هم انجام مي شود. 

 

ميزان هزينه آموزش اين حرفه از ۵ الي ۱۵ ميليون است. بالاترين رقم هزينه آموزش راپل مربوط به ارائه مدرك مي‌باشد. حقوق هر فرد راپل كار بر اساس بزرگي و كوچكي پروژه و مبتدي و حرفه‌اي بودن راپل كار و ميزان سختي كار محاسبه مي شود. ميانگين حقوق و دستمزد هر فرد در اين حرفه از۳۰ الي ۵۰ ميليون در ماه تعيين شده است. البته ميزان درآمد اين حرفه با توجه به شرايط كار و ارزش خاصي كه در ديگر كشور‌ها دارد، متفاوت است. ميزان حقوق دريافتي كاركنان كار در ارتفاع در كشورهاي حوزه خليج فارس مانند: عمان و كويت بر اساس خدمات متفاوت نماشويي و آب بندي نما از ۵۰ ميليون تا ۲۰۰ ميليون تومان در ماه مي‌باشد.

 

يكي از موضوعات مهم در خصوص كار در ارتفاع ؛  صدور بيمه براي افراد شاغل در اين حرفه  است. به علت خطرات احتمالي و شرايط متفاوت اين شغل؛ بيمه موضوع بسيار مهم و اساسي در اين حرفه محسوب مي‌شود. يكي از مهمترين نوع بيمه در اين حرفه، بيمه مسئوليت ساختماني است. اين بيمه نامه در هنگام ساخت و ساز يك پروژه عمراني و ساختماني تهيه مي شود. بيمه مسئوليت ساختماني از طرف كارفرما براي كارگران و كاركنان پرداخت مي گردد. نام ديگر آن؛ بيمه حوادث ساختماني است. اين بيمه نامه شامل خسارت هاي احتمالي هنگام ساختمان سازي مانند: هزينه هاي پزشكي، نقص عضو و فوت مي گردد.

 

هزينه آموزش و درآمد كار در ارتفاع با بيمه,ميزان هزينه آموزش,پيچ كردن سنگ نماپيچ كردن سنگ نما

 

تفاوت استفاده از كار با طناب در ارتفاع و داربست:

براي آشنايي بيشتر با راپل مي توانيم مثالي در اين زمينه بزنيم. تصور كنيد شما مي خواهيد با كار در ارتفاع برجي در ايران را نماشويي كنيد يا براي يك ساختمان پيچ رولپلاك نما انجام دهيد. شما مي توانيد با استفاده از طناب و صرف هزينه و زمان كمتر نسبت به نصب داربست؛ اين امور را انجام دهيد. در واقع نصب داربست اقدامي نامناسب و غير اصولي مي باشد. از نظر صرفه جويي در زمان نيز، استفاده از راپل گزينه مناسب تري است. شما براي انجام نماشويي توسط داربست بايد مدت زمان طولاني تري را صرف كنيد. يعني علاوه بر مدت زماني كه كارگران براي شست و شوي نما نياز دارند؛ بايد مدت زماني را نيز صرف بستن و جمع آوري داربست كنند. اين درحاليست كه شما با استفاده از راپل هنگام كار در ارتفاع زمان كمتري را صرف خواهيد كرد. 

 

با توجه به آنچه ذكر شد؛  نتيجه ميگيرم استفاده از روش طناب يا راپل در زمينه كار در ارتفاع خيلي مقرون به صرفه تر نسبت به استفاده از داربست مي باشد. 

 

خدمات پيچ و رولپلاك,پيچ و رولپلاك نماي ساختمان جهان فرود,فعاليت هاي راپل كاركار در ارتفاع راپل جهانف رود

 

خدمات ساختماني مرتبط با كار در ارتفاع :

همانطور كه در موارد فوق ذكر شد؛ ما  تلاش كرديم شما را تا حدودي با حرفه جديد و نوين كار در ارتفاع و ميزان درآمد و آموزش اين حرفه آشنا كنيم. امروزه به علت افزايش ساختمان ها و آپارتمان هاي بلند؛ شست و شوي نماي ساختمان به يك دغدغه تبديل شده است. ضمن اينكه نماكاري ساختمان نيز بسيار مهم مي باشد. به علت ارتفاع زياد ساختمان ها؛ عموما از افراد متخصص در زمينه كار با طناب استفاده مي شود كه دوره ديده و داراي مدرك هستند. اين شيوه نوين و جديد جايگزين ارائه خدمات داربست شده است، زيرا كار در ارتفاع با داربست از ايمني كمتري نسبت به راپل برخوردار مي باشد. افرادي كه در حيطه كار با طناب در ارتفاعات فعاليت دارند، به راحتي مي توانند با استفاده از طناب ها به قسمت هاي  مختلف ساختمان دسترسي پيدا كنند.

 

ميزان هزينه آموزش,پيچ كردن سنگ نما,تفاوت استفاده از كار با طناب در ارتفاع و داربستپيچ و رولپلاك نما در كرج

 

ايا در كشورهاي خارجي هم نماي ساختمان را پيچ و رولپلاك ميكنند؟ 

در كشورهاي خارجي و يا حوزه خليج فارس اكثر نماها شيشه اي و سيماني است و كم پيدا ميشود كسي نما را سنگ بكند و اگر هم سنگكاري انجام شود بسيار ايمن و با اصول خاصي انجام ميدهند تا سنگ روي سر خودشان نيوفتد. پيچ و رولپلاك سنگ نما در كشور ما يكي از پر مخاطب ترين خدمات است. به دليل بالا بودن مرگ و مير بر اثر ريزش سنگ و حتي خسارت روي ماشين كم كم تمام مديران ساختمان سازنده ها روي به پيچ كردن سنگ نما اوردهند.

 

قيمت پيچ و رولپلاك سنگ نما

قيمت اين خدمات چه در تهران و چه در كرج هيچ تفاوتي باهم ندارند. به همين دليل ميتوانيد با تماس باما به راحتي در هرمنطقه از ايران هستيد خدمات پيچ و رولپلاك نماي خود را به ما بسپاريد. اين خدمات به صورت طناب و بدون داربست انجام ميگيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۱:۲۴ توسط:جهان فرود موضوع: نظرات (0)